فرزاد شعبانی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه ۱۵ گروه تئاتر درسی از البرز به مرحله کشوری راه یافته است، اظهارکرد: یک مربی و کانون برترتئاتر درسی نیز از استان به دبیرخانه کشوری تئاتر درسی معرفی شدند.
وی بیان کرد: ۲ گروه از تئاتر درسی آموزش و پرورش استان به مرحله حضوری کشوری راه پیدا کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اضافه کرد: فراهم کردن امکانات و منابع لازم برای توسعه تئاتر درسی، نه تنها به بهبود کیفیت آموزش کمک میکند، بلکه به پرورش استعدادهای جوان در زمینههای هنری، فرهنگی و اجتماعی میانجامد.
شعبانی یادآورشد: جشنواره ملی تئاتر درسی به علت مطابقت بسیار با اهداف ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی از جشنواره تئاتر درسی به عنوان جریانی پویا و فعال در حوزه آموزش و پرورش نام برد و بیان کرد: این رخداد هنری موجب شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان و تلفیق مفاهیم آموزشی با درس هنر می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: این جشنواره فرصت خوبی است تا آموزگاران و دانش آموزان از طریق اجرای تئاتر تک نفره بتوانند محتوا و موضوعات درس را در قالب هنر به دیگران انتقال دهند.
وی اضافه کرد: آموزگاران از طریق استعدادیابی دانش آموزان هنرمند محتوای یکی از درس های مورد علاقه خود را در قالب تئاتر یک نفره با بازی دانش آموز تمرین، ضبط و به دبیرخانه ارسال کردند.
شعبانی با بیان اینکه دوره ابتدایی از جمله مقاطع تحصیلی است که با مشارکت جدی تر اولیای دانش آموزان نسبت به دیگر مقاطع تحصیلی همراه است ، افزود: تجربه برگزاری جشنواره تئاتر درسی در سال های گذشته نشان داده است که سه قطب اصلی مدرسه، خانواده و دانش آموز در این پروسه فرهنگی هنری به شدت درگیر و در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به پیش می روند.